miercuri, 22 februarie 2017

Aveam buzunarele pline cu tampoane.

 Marty stergea mesele. I-am intins un tampon. A ras, dar fara convingere. Marty, i-am spus, azi nu vine nici dracul. Stiu dar ma cam plictisesc. E ziua nationala, pula mea, hai sa o petrecem cumva. S-a uitat la mine cu ochi tristi de cal batran, eu n-am cu cine Nic. Pai cu mine. A ridicat din umeri. Nic, de ziua nationala defileaza niste prosti cu niste fiare, la TV se canta folclor resapat si diseara o sa se traga cu artificii. Dar oamenii sunt tot singuri. Asta e ziua nationala? M-am scarpinat in cap. Ziua nationala nu are o definitie Marty, motiv pentru care fiecare s-a grabit sa-i caute una. Pentru o curva ziua nationala e aia in care nu castiga nimic pentru ca clientii sunt cu familiile sau prietenele. Parasuta uraste ziua nationala. In loc sa dea o muie, da drumul la TV. Pentru un politician ziua nationala e aia in care e prost dispus pentru ca trebuie sa stea in frig urmarind parada pulii. In loc sa fie la parasuta de mai sus, sta si o face pe importantul, chestie cu care jegul de om din el nu s-a obisnuit niciodata. El se gandeste la curva care priveste parada la televizor gandidu-se la el. Cand duce mana la piept n-o face din patriotism ci doar ca sa verifice ca banii sunt la locul lor. Acelasi lucru vede si boarfa. Pentru o grasa de la multinationala ziua nationala e libera, asa ca o arde scurt la munte cu gasca de prieteni si sarbatoresc faptul ca nu muncesc. Dau banii pe vin fiert, frig un berbec in aer liber, canta songuri studentesti si se incalzesc in pulovere scumpe din lana. Din cand in cand ii traverseaza o unda de tristete pentru ca la birou ii asteapta targetul neatins si push-up-ul pe campaniile de vanzare. Pentru o proasta care vinde la minimarket ziua nationala e ca oricare alta pentru ca nu ii da nimeni liber, asa ca sta cu curul pe scaun, incalzita de un reseu vechi, asteptand cate un copil sa cumpere jeleuri sau vreun fumator ramas fara tigari. Daca e mai in varsta citeste dintr-o carte de Sanda Brown. Daca e mai tanara butoneaza asa aplecata la telefon. Pana face spondiloza. Vezi, de fapt nimeni nu e fericit de izua nationala. Si eu care am vrut sa-l contrazic. Am scos din buzunar o cutie intreaga de tampoane, vezi, uite astia suntem noi, aia cu care se sterge Romania la pizda de cate ori sangereaza. A ras. Poate ca era mai bine daca Romania era gay, scapa de faza asta.

Niciun comentariu: