joi, 12 ianuarie 2017

Azi sunt de serviciu. Barul e gol. Adica gol egal cu Stefan scriitorul la masa lui. Se juca la telefon. Nea Fane nu vii aici sa stam de vorba ca tampesc. S-a ridicat, si-a luat bautura si a venit la mine la bar. S-a asezat. Pot sa fumez? Fumeaza, da-i in pula mea, am zis. Si-a aprins. Am aprins si eu una. Nic, nu te-am intrebat niciodata, tu de pe unde esti? Din Berceni. Minti, a ras. Tu n-ai fata de Bucuresti, esti provenit pe aici. M-am uitat la el. Se vede tare? Se vede, mi-a confirmat. Din Urziceni sunt. Urziceni? Trist. Da, trist. Si de ce te-ai carat de acolo? M-am gandit. Nu stiu exact. La inceput am crezut ca am plecat pentru ca mi-am gasit iubita in pula altuia, la mine in casa. Dupa ce am ajuns aici lucrurile s-au nuantat. Stefan a ridicat din sprancene. Urziceni e un oras mic, unde oamenii sunt mici si povestile dintre ei la fel de mici. Asa... Cred ca mi-am epuizat povestile de acolo, asa ca am plecat. Si asta e varianta detaliata. Mi-a facut semn ca mai vrea un pahar. I-am turnat. Dar tu? Eu? Da tu, scriitorul pulii, care e treaba cu tine? Pai e simpla, scriu carti. De multa vreme? Cred ca de cand m-am indragostit de prima femeie.Nu am fost in stare sa ii spun ca o iubesc, asa ca am inceput sa scriu cum ar fi fost daca as fi avut curajul sa ii spun ca o iubesc. Si? Si ce? Pula mea, ai futut-o? Pe ea si pe multe altele de atunci pana astazi numai ca inca n-am reusit sa ii spun vreuneia ca o iubesc. M-am uitat urat la el, tu faci misto de mine. Nu. Pai si cum te-ai apropiat de ele? Eh, sunt scriitor, nu e greu. Le atrage faptul ca sunt amuzant, ca am replici, ca le fac sa rada, din astea. In maxim doua luni se lamuresc si pleaca. Majoritatea cred ca ma urasc. Sau mai degraba toate. De ce, esti violent? Nu, mai degraba absent; le fac sa se simta singure, nicio femeie nu se simte mai singura alfel decat cu mine. Stef, esti prost. A ras, de ce? Cu femeile treaba e foarte simpla . Trebuie sa aplici cele trei reguli. Ia sa vad… Le iei cadouri, le spui ca le iubesti si le futi pana le sar capacele, neaparat in ordinea asta. Raman cu tine pana mori. Tu faci asa? Regula cu regula, scriitorule. Atunci spune-mi cum se face atunci ca esti singur?

Niciun comentariu: