marți, 10 ianuarie 2017

M-am trezit acum o ora. E inca noapte. Am visat urat. Te-am visat pe tine Rita. Se facea ca veneai din groapa cu gura plina de pamant si cu gentuta aia de doctor in mana uscata de mortaciune. Voiai sa-mi spui ceva dar mestecai pamantul cu radacini de plante mici, cu rame si cu o pojghita subtire de cacat de unde am dedus ca nu veneai din cimitir ci, probabil, de la un meeting PSD, ma uitam la tine si eram speriat, asa cum e orice barbat in fata unei femei care nu poate sa vorbeasca, ai scos din gentuta aia o seringa, una care avea acul ruginit, iar in corpul seringii era un lichid de culoare galben spre verde, mi-ai facut un semn din gaura aia care tinea loc de ochi sa ghicesc ce pula mea e acolo, am zis mai intai ca e otrava, ai dat din cap ca nu, am incercat dupa aceea cu suc de varza, cu ciorba de burta, cu compot de corcoduse, suc gastric am strigat exasperat, tu ai dat in continuare din cap a negatie, zi-mi tu atunci ti-am strigat, si tu mi-ai zis, dar tot ce am inteles eu a fost un nor de praf care mi-a intrat in ochi din gura ta, ai ridicat seringa deasupra ochilor ai impins putin de piston ca sa iasa prima mana de lichid, ala a tasnit in sus, apoi ai indreptat-o inspre mine, dar nu atat de mult incat sa ma intepi, de parca ma amenintai, de parca ma rugai sa o iau si sa fac ceva cu ea, cred ca asta voiai, sa te intep, poate ca acolo era elixirul vietii, poate ca zeama aia era viata ta si nu trebuie decat sa ti-o administrez intravenos, sa mor io Rita, ce era daca luam acul ala si ti-l infigeam in brat, nu m-am intrebat de ce nu puteai sa iti faci asta si singura pentru ca in vis nimeni nu intreaba nimic, totul e clar, totul e atat de clar incat iti vine sa ramai acolo pentru totdeauna, dar eu stateam nemiscat si ma uitam la tine, la un moment dat mana ta a obosit si a cazut pe langa corp, apoi palma s-a desfacut si seringa a cazut pe jos si s-a infipt in pamant, zeama s-a scurs si am vazut cum s-a ridicat pe loc o planta din aia carnivora, avea ochi frumosi, era machiata si isi inclina capul cand la stanga cand la dreapta si ma privea fix, te-am intrebat ce pula mea e asta Rita, tu mestecai pamant mai departe, erai neutra, nu-ti mai pasa, la un moment dat te-ai intors cu curul ala uscat catre mine si te-ai carat, te urmaream cum te indepartezi, cum puneai un picior osos in fata celuilalt picior osos, aratai de parca te trimisese la plimbare Dali ca sa se inspire, ca sa transfere miscarea ta ireala in miscarea pensulei pe panze, iar planta crestea, crestea, cu doua brate mi-a cuprins mijlocul si cu o gura imensa mi-a cuprins gura, avea gustul tau cand te-am sarutat ultima oara, exact inainte sa-mi spui, Nic, stii, te parasesc, imi baga limba adanc in gat, apoi in plamani, apoi viraj stanga pana la inima, unde s-a oprins si a lins-o, iar inima batea tare in limba ei ascutita si tare, limba ei intra in ritmul inimii mele, iar ritmul urca mai departe spre gatul ei, apoi spre plamanii ei, apoi viraj stanga si spre inima ei si inima ei batea odata cu inima mea.. 

Ce vremuri, o sa te iubesc pana o sa mori.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Grotesc dar genial. Si cand te gandesti ca ele de fapt nici nu exista. Noi le facem sa fie asa.