duminică, 30 aprilie 2017

Uita-te mai bine, e un singur prost la ora asta in strada care iti face cu mana.

M-am intins in pat, am luat laptop si am deschis pagina de facebook. Toti sunt agitati cu politica,nu le place Dragnea, nu le place Guvernul, fac petitii, din astea. Dar la vot nu ies. Da-i in ma-sa. Am intrat pe pagina Tinei. Mi-era dor de ea. Nu tare, asa ca o iarna care te inghite. A postat o fotografie cantand la chitara. Parul cazut peste obraji, piciorusul dezgolit de sub fustita scurta. Nici nu era nevoie de sonor Tina, deja poza asta e un hit. Ma uit la tine si sunetele se organizeaza armonic in urechea mea intr-un song care nu s-a mai cantat niciodata. Eu il fredonez pe repeat daca ma intelegi. Mi-am luat curaj si am deschis fereastra de mess si am intrebat-o ce face. Mi-a raspuns imediat, „uite, bine, prin casa, tu?” I-am zambit cu doua puncte si o paranteza. „uite, si eu, bine, prin casa”. Mi-a zambit cu doua puncte si doua paranteze, „ce faci, scrii ca mine?” „ pai...” „Vrei sa-ti dau un cantec?” Tina imi da mereu cantece cand mai vorbim pe mess. Ii place Nicu Alifantis, ii place Janis Joplin si folclorul autentic. „fa-mi o surpriza”. Mi-a dat un cantec cu Micea Baniciu. She likes Mircea Baniciu too. „Hai sa-l ascultam amandoi in acelasi timp, vrei?” Am vrut. L-am ascultat amandoi in acelasi timp. O vreme n-a mai spus nimic. „te-ai dat cu sania anul asta?” M-am gandit. Nu ma mai dadusem cu sania de ani buni, uitasem de cand. Marty are una la subsol, o ia mereu la munte sa-l traga pe prostul ala de Costy. Am marturisit ca nu. „nici eu” si a bagat doua puncte cu o paranteza invers. „trebuie sa ies, revin surprinzator in maxim jumatate de ora”, i-am spus si am ras cu doua puncte si sase paranteze A ras si ea, dar cu mai putine. 

 Am sarit din pat, m-am incaltat cu bocancii, mi-am pus paltonul si fesul meu pe care scrie elvetia si am coborat pe scari. Jos Marty discuta tete a tete cu Costy. Ah, Nic, ce faci? Marty, imprumuta-mi te rog sania ta in seara asta. S-a uitat lung la mine, ce sa faci cu ea? Ma simt singur, n-am mai futut nimic de cateva zile, imi face ochi dulci demult, m-am gandit sa ii cedez. Marty a ras, du-te dracului. Ia-o, dar ai grija de ea, sambata plec la munte si-mi trebuie. N-o fut in cur, promit. A dat din mana a lehamite si s-a intors catre coarda lui. Am coborat in the basement, am gasit-o sub o gramada de carpe. Am inhatat-o de o sina si am plutit asa cu ea pana la un taxi. In Militari, am decretat. Taxiul s-a cabrat si m-a adus acolotarandu-se printre nameti, pietoni si masini abandonate de soferii prosti. Am platit, am coborat si m-am oprit pe trotuar. M-am asezat pe sanie si am scris sms. „ce faci?” Tina mi-a raspuns imediat, „astept sa revii surprinzator in maxim jumatate de ora”. „pai am revenit”. „de ce nu esit pe face?” „uita-te pe fereastra”. S-a uitat pe fereastra. „ma uit, si?” I-am facut cu mana, „vezi?” „Nu”. „uita-te mai bine, e un singur prost la ora asta in strada care face cu mana”. „yey Nic”. „imbraca-te si coboara, ne dam cu sania”. A coborat. Purta o caciulita alba cu mot mare, un paltonas gri si blugii ei stramti care te faceau sa inghiti in sec. Ne-am imbratisat. Am sarutat-o pe frunte. Ea a clipit de cateva ori si a rosit. Urca! A urcat. Am apucat de coarda din ata de sac si am inceput sa trag. Unde mergem Nic? Nu stiu, tot ce trebuie sa te intrebi este daca ne mai intoarcem vreodata. Yey! Tina exclama adeseori yey. Yey Tina! Se lasa seara. Prin fata vitrinelor frumos luminate in spatele carora se ascundeau marfuri nepretuite, trecea un cuplu haios, el tragand la o sanie pe care statea ea. Radeau. El alerga, apoi mergea mai incet, apoi iar alerga, ea radea cu gura pana la urechi. Striga tot timpul yey.

2 comentarii:

Enache Alexandra spunea...

Firul povestirii este foarte placut si frumos. Nu ar fi stricat totusi o altfel de abordare, poate ceva mai delicata, mai putin vulgara. Cel putin asta e parerea mea.

Stefan spunea...

multumesc mult Alexandra; delicatetea nu e obligatorie in arta, cum vulgaritatea tine de context si nu de limbaj; sau asta cred eu :)